Verdensdagen for psykisk helse 10.oktober

Verdensdagen for psykisk helse - Klikk for stort bilde

Årets tema for verdensdagen er: «Vi trenger å høre til. #lagplass»

Vi oppfordrer også alle ansatte om å være oppmerksom på årets tema og øke bevisstheten om psykisk helse på arbeidsplassen, og at arbeidsplassen er en viktig arena for inkludering. Alle har ei psykisk helse. Du skal kunne gå på jobb hver dag og ha det bra. På lik linje med den fysiske helsen er det viktig å ivareta den psykiske helsen for alle på arbeidsplassen.

Det blir stand i kantina på Vestmyra tirsdag 10.oktober mellom 11 og 13 som elever og ansatte kan komme innom når det måtte passe. Quiz med premier, kortlaging-«lag et kort til noen du bryr deg om», brett og kortpill legges ut, og biblioteket har ei utstilling med aktuelle bøker.

Hensikten med opplegget er å gjøre aktiviteter og legge til rette for samtaler som kan bidra til å styrke egen og andres psykiske helse. Gjennom aktivitetene kan elevene øve på å være nysgjerrige på hverandre, få øvelse i å løfte frem egne og andres styrker og ressurser, tenke på inkludering og hva man kan gjøre for å inkludere noen som står utenfor. Bare følg linken : 723_UndervisnOppl_U_VG_aug23.indd (vfb.no)